Google AdWords – מדפסת הכסף של גוגל

·         פורסם גם בקפה דה מרקר

 

כחלק ממסע השיווק של הספר רבע עוף התחלתי להשתמש במערכת הפרסום של גוגל  – Google AdWords.

 

כלי רב עוצמה

התחושה הראשונה לאחר שפותחים חשבון במערכת היא כי קיבלתי לידיי כלי רב עוצמה המאפשר להגיע לכל משתמש באינטרנט. טוב לא נגזים, אבל לקהל שיכול להתעניין בספר "רבע עוף", והרי זו כל מטרת הכניסה.

דימוי נוסף שכל הזמן רץ לי בראש והתחזק בכל פעם שעשיתי לוגאין למערכת היא כי אני נמצא באפליקציה שמדפיסה את הדולרים של גוגל.

 

חסרונות מועטים

הדבר הראשון שבולט לעין בכניסה למנשק הפרסום הוא עומס המידע בדף. נכון, הם עושים זאת בדרך גוגלית ידידותית טיפוסית, אבל עדיין, כמות הטקסטים שיש לקרוא וללמוד היא גדולה. דבר נוסף שקופץ לעין הוא השימוש בראשי תיבות. נכון הם מעטים, אבל מכיוון שהם משמעותיים הדפסתי לי דף עם כל המונחים החשובים שיהיה תמיד מול העיניים, למשל  על"ל – עלות לכל קליק, שק"ל – שיעור קליקים. הרי אם רוצים לחסוך במקום אפשר לתת Tool Tip קטן שיסביר את המונחים.

 

אתרי ה-SEO כבר לא מגלים את אמריקה

לאחר שקראתי את ההסברים הנהירים והמובנים, חיפשתי באתרי ה-SEO טיפים לנושא. הדבר העיקרי שנמצא בכל האתרים הללו הוא המדריך לשימוש ב-AdWords, שהיום, במנשק העברי, מוטמע ממילא במערכת. סביר להניח שאתרי ה-SEO עשו זאת לפני הגיור של המערכת. במצב הנוכחי, על כל פנים הם אינם מחדשים או מוסיפים הרבה מעבר למה שכאמור מוטמע במערכת עצמה.

 

גוגל למתחילים

התחלתי את צעדיי הראשונים במערכת, ובחרתי להשתמש בעֶרכה למתחילים של גוגל. התחבטתי בניסוח הכותרת, המוגבלת ל-25 תווים, ובשתי שורות בנות 35 תווים. לאחר כל הניסיונות ובעקבות כל ההמלצות, שניתנות גם הן במערכת, זה נוסח המודעה שהגעתי אליה:

מתנה לפסח – הספר רבע עוף
ספר נפלא שהופך את הלחצים המשפחתיים
לרומן מצחיק ומרתק . הזמינו עכשיו
www.reva.co.il

הגדרתי תקציב (200 שקל לחודש, למי שמתעניין בפרטים), והעליתי את מסע הפרסום לאוויר. התקציב חולק באופן אוטומטי על פני 30 יום.

 

מידיות

מובן שעם סיום הפעולה התחלתי לחפש במחרוזות חיפוש את המילים שבחרתי. מתוך היכרות עם גוגל, ברגע הראשון הופתעתי לראות כי המערכת עובדת במידיות וכי מסע הפרסום הגוגלי שלי כבר פועל. למה הופתעתי? פשוט כי אני מכיר את המאמצים שיש לעשות כדי לאנדקס אתר חדש בגוגל וכדי שהוא יתחיל להופיע בתוצאות החיפוש.

 

זאת ועוד, לאחר 3 שעות מתחילים להופיע בחשבון שלי ב-AdWords גם דיווחים סטטיסטיים, ובהם רואים אילו מילים וביטויים הגולשים מחפשים יותר בתדירות, ומה המיקום שלהם בדף תוצאות החיפוש. עוד הפתעה: אנשים אכן מקליקים על מודעות הטקסט בצדי תוצאות החיפוש. נכון, בשיעור נמוך מאוד, אך עדיין מקליקים.

מכל מקום, עצם העובדה שהמודעה מופיעה ואנשים נחשפים אליה מקבילה בעיניי לפרסום חוצות.

 

הגרסה הרגילה

לאחר כמה שעות הבחנתי כי המודעה אינה מופיעה בתוצאות החיפוש. במערכת עצמה הופיעה הודעה בסגנון "מיצית את התקציב היומי של ההודעות".

בשלב זה החלטתי להתקדם לגרסה הרגילה. כאן, בנוסף על ההתחבטות בנוגע לנוסח כל מודעה (פרסמתי כמה מודעות) יש להגדיר תקציב ליום ועלות שאני מוכן לשלם לכל קליק.

 

רווח קטן למתחיל

החלטתי לשכפל את המודעה ואת מילות המפתח, וגיליתי כי התקציב, שנגמר אחרי 2 הקלקות בהגדרות למתחילים, שרד הרבה יותר זמן במסע פרסום "רגיל" שהגדרתי באופן ידני. נכון, המערכת בגרסה למתחילים מיקמה את המודעה שלי במקום הראשון ובעלות גבוהה יותר מאשר אני הקצבתי, ואולם מכיוון שלי חשובה גם עצם החשיפה של המודעה , לטעמי האסטרטגיה שנקטתי הייתה מוצלחת יותר.

 

רווח ענקי לגוגל

איך אפשר לדעת שאנשי גוגל ימשיכו לעשות את המיליארדים שלהם ואף להגדילם? פרט לעובדה שעדיין אין להם מתחרה ראוי, המערכת מודיעה לך מתי מילת מפתח מסוימת אינה עומדת במסגרת התקציב היומי שהקצבת ושואלת אותך אם להגדיל את התקציב לאותה מילה. רק לשם הדוגמה: כשהתחלתי את מסע הפרסום לפני כשבוע, העלות להופעה בדף תוצאות החיפוש של המילה "ספר" הייתה 0.21 אגורות. באמצעות המערכת הגדלתי את התקציב למילה זו ל-30 אגורות, 50 אגורות ו-70 אגורות. נכון להיום, פחות משבוע לאחר תחילת מסע הפרסום, כדי להופיע בדף התוצאות של המילה ספר יש להקציב עלות לכל קליק בסך 1.70. באחוזים הקפיצה נראית הרבה יותר גדולה – יותר מ-800 אחוז.

ומכאן אפשר להבין מנין יבוא הכסף הגדול של גוגל. ככל שיותר אנשים ישתמשו ב- Google AdWords, כך המחיר לכל מילה יעלה בצורה משמעותית. המרוויחה הגדולה תהיה גוגל.

 

סיכום השבוע

בתוך פחות משבוע המודעות לספר רבע עוף הופיעו בתוצאות החיפוש בגוגל 3,648 פעם, הקליקו עליהן 12 פעמים, ועד היום זה עלה לי 9 שקלים. המחירים המגוחכים האלה הם מה שעושה את השימוש במערכת לכדאי לכל בעל אתר שמנסה לקדם את האתר שלו או מוצר כלשהו באמצעות האתר.

 

עכשיו אתחיל לחקור מה יכול להגדיל את כמות ההקלקות.

 

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

תגובות

  • גלילית   ביום 15 במרץ 2007 בשעה 11:26

    על המידע הכנה ורב הערך שנתת פה. אני גם מתלבטת בנושא הפרסום שם והדרך בה הצגת את ההתלבטויות, השיקולים, ההחלטות והלמידה תוך כדי- מאד חשובה. אשמח אם תמשיך לספר על כך גם בהמשך.

  • עידן שלומן   ביום 15 במרץ 2007 בשעה 13:18

    קרא לי פסימי, אבל אני לא חושב שתגיע רחוק.
    פרסום בגוגל, כמו כל תחום אחר דורש ידע וניסיון. כמו שאתה לא הולך להנדס את הבית שלך לבד ונותן לאיש מקצועי לעשות זאת – כך גם כאן.

    בהחלט ניתן לעשות זאת בצורה עצמאית, מהבית וללא הוצאות מיותרות – אבל אל תצפה לתוצאות מרשימות.

    לפי הסיכום השבועי שלך – אף אחד לא מוצא אותך ואני בספק אם היית לך מכירה אחת. בלי שום קשר 0.75 אגורות זה לא זול – זה נחמד, אבל לא זול.
    0.5 אגורות – זה זול ! (-:

    שיהיה בהצלחה !

  • משה   ביום 15 במרץ 2007 בשעה 14:04

    0.5 אגורות זה אולי זול אבל לא אפשרי – המינימום הוא 0.10…
    שרון, התעריף שלך עולה כי ההמרה שלך גרועה. אם היה לך קמפיין טוב והרבה אנשים היו לוחצים על המודעה שלך, המחיר היה נשאר נמוך.

  • עידן שלומן   ביום 15 במרץ 2007 בשעה 14:45

    משה, לפני שאומרים משהו, כדאי לבדוק אם הוא נכון – אחרת יש סיכוי שתצא קצת טמבל. (-:
    "עלות לכל קליק מינימלית (CPC) ₪0.04 ומעלה, תלוי באיכות מילות המפתח " – https://adwords.google.com/select/AfpoFinder?currency=ILS&country=US

  • שרון   ביום 16 במרץ 2007 בשעה 19:38

    גלילית –
    תודה רבה. בכוונתי ליישם את ההערות שקיבלתי. אספר אם יהיה משהו מעניין.

    עידן –
    אני חולק עליך שרק מקצוענים יכולים לפרסם בגוגל. אחת המהפכות הגדולות שהרשת עשתה היא מתן יכולת לאדם הפשוט לבטא את עצמו בבלוג או לבנות לעצמו מסע פרסום בגוגל. נכון, הוא יעשה זאת פחות טוב ממישהו בעל ניסיון, אבל איך נצבור ניסיון אם לא נתנסה בעצמנו? זו לא קופסה שחורה.
    אני מזמין אותך לאתגר אותי ולבנות קמפיין אחד על פי המלצתך מול הקמפיינים שלי. אני אציג כאן את הנתונים לשיפוטם של כולם.

    משה –
    תודה רבה על ההסבר. אשנה את הקמפיין ואראה אם ישנו שינוי.

  • עזי   ביום 17 במרץ 2007 בשעה 8:36

    שרון, רציתי להזמין את הספר כמתנה לפסח, או ליומולדתי הקרב, אבל… האתר לא עובד… גם האדוורדס לא עבדו, וכל המערכת קרסה – לפחות לרגע זה (שבת, 8 וחצי בבוקר). במטמון ראיתי אתר חלקי וחבוט, אבל זהו.

    לטיפולך!

  • שרון   ביום 17 במרץ 2007 בשעה 19:56

    מאוד מצער לקרוא.
    אבדוק עם החברה המארחת מה קרה.
    כרגע בדקתי ועובד.
    בכל מקרה, אפשר למצוא את רבע עוף גם בסטימצקי וצומת ספרים

  • עידן שלומן   ביום 18 במרץ 2007 בשעה 8:07

    שרון,

    יש הבדל עצום מלבטא את עצמך ועד לפרסם את עצמך ברשת. אדוורדס היא מערכת פשוטה מאוד ביסודה ( או לפחות כך היא מוצגת ) אך יש כל כך הרבה פרמטרים, נקודות ושיקולים שצריך לקחת בחשבון בעת הקמת קמפיין חדש שפשוט חבל על הכסף שלך.

    יתכן מאוד שגם אחותי הקטנה תצליח לאחר קריאה קצרה להקים קמפיין, השאלה היא איך הוא יעבוד.

    בקשר לאתגר הייתי שמח לעשות זאת, אבל זה לא התחום העיקרי שלי. אני עוסק בקידום אתרים SEO, פרסום PPC – זה כבר עולם אחר.

  • Xslf   ביום 25 במרץ 2007 בשעה 15:34

    ברשומה הזו שלך- שליו בן ארי כותב בבלוג שלו מספר טיפים לפרסום יעיל עם גוגל adwords:
    http://www.ben-ari.name/index.php/archives/448

    🙂

  • שרון   ביום 25 במרץ 2007 בשעה 16:58

    אני קורא את הבלוג של שליו

פרסם תגובה

שדות נדרשים מסומנים *

*

*