מבצע לאומי קארד – גם כן מבצע…

 

אריה היילוויל מנכ"ל לאומי קארד התלונן בכנס האינטרנט  של דהמארקר על שיעור היענות אפסי במבצע שלהם לעבור להשתמש באינטרנט במקום לקבל דוחות נייריים בדואר. אנחנו מציעים הנחה של 50% וגם מתנה, הוא השתומם, ורק אחוזים בודדים מקרב לקוחותינו הביעו עניין.

 

לפני כשבועיים קיבלתי מייל פרסומי מלאומי קארד עם ההצעה להפסיק לקבל דואר נייר ולעבור ולקבל את דף הפירוט החודשי באמצעות דואר אלקטרוני. הפרסומת אף מציינת כי השירות ידידותי לסביבה.

 

מה כולל המבצע הזה

  1. הנחה של 50% בדמי הטיפול, שעומדת היום על 8.88 ₪ בחודש או 300 נקודות בונוס לחודש. עם כוכבית המציינת כי המבצע מוגבל ל-6 חודשים.
  2. קפה ומאפה ברשת ארומה.

 

למה הוא לא שווה לי

מדוע אני, משתמש כבד באינטרנט שטורח לסרוק מסמכים חשובים כדי שיהיו לי זמינים מכל מקום ובכל זמן, לא שוקל לעבור ולהשתמש בשירות שממבט ראשון נראה תואם את אורח חיי האינטרנטיים? ולמה אני אפילו מתרגז כשאני קורא את הפרטים של המבצע?

 

קודם כול, המבצע אינו מספיק אטרקטיבי: חברת לאומי קארד מרוויחה מאות מיליוני שקלים בשנה. הריבית של בנק ישראל עומדת על 3.5% בשנה, ריבית הפריים עומדת על 5% בשנה, והריבית שגובה חברת לאומי קארד עומדת על כ-11% בשנה – כמעט פי 3 מריבית הפריים. זהו מרווח ריבית ענקי בכל קנה מידה. אז לבוא ולהציע הנחה של 50% בגובה דמי הטיפול החודשי שעומד על 8.88 שקל?  כמה יוצאת ההנחה בדיוק? 4 שקלים וארבעים אגורות. מגוחך.

לחלופין לקבל 300 נקודות? עד היום אני לא מצליח להבין מה נותנות הנקודות האלה. אני קונה בהמון כסף ומקבל מעט נקודות, ואליהן אני צריך להוסיף  עוד כסף כדי "לקבל" מוצרים זולים ולא נחוצים.

מקריאת האותיות הקטנות גם לא ברור אם ההנחה מוגבלת לחצי שנה, שזו כבר אומנות של חברות מהסוג של לאומי קארד. הרי כולנו דוברי עברית ואפשר, אם רוצים, להיות מספיק ברורים ונהירים – כמו שהם עושים במסרים השיווקיים/פרסומיים. אך כשזה מגיע לחוזים והתקשרויות – לזה כבר נחוץ עורך דין,

 

ולגבי המתנה שהם מציעים – קפה ומאפה בארומה שעלותו לצרכן 14 שקלים.

שוב, מתנה שאינה שוות ערך בעיניי על מנת לגרום לי להירשם לשירות באינטרנט. אני צרכן קלאסי שאוהב מתנות, אבל מתנות שנתפסות בעיניי כשוות ושניכר שהחברה המעניקה את המתנה עשתה מאמץ וחשבה על הלקוח. ותסלחו לי, קפה-ומאפה בארומה זאת לא מתנה שווה.

 

ולמה הוא לא במיוחד שווה לסביבה

ועכשיו לאמירה הערכית כביכול במבצע הזה  – "שירות ידידותי לסביבה". כאן אני לא בטוח שהייתי משתמש בטרנד הירוק שהתפשט בישראל. השירות למעשה מציע לנו להפסיק להשתמש בנייר, ולצרוך את המידע באופן דיגיטלי. מה משמעות הדבר לטובת כדור הארץ? לא הרבה: כדי לקבל את המידע עליי להפעיל את המחשב האישי, שצורך על פי האתר של חברת חשמל 0.15-0.11 קילו וט לשעה. בנוסף, חברת לאומי קארד צריכה לפעיל מערך שרתים על מנת לספק את השירות הזה. צריכת החשמל של השרתים הכפילה את עצמה בשנים האחרונות, והופכת להיות בעיה גדולה לחברות המפעילות חוות שרתים דוגמת לאומי קארד. צריכת חשמל מוגברת מובילה כיום לפגיעה גדולה בטבע ולהגברת התחממות כדור הארץ כתוצאה מתהליך ייצור החשמל.

אולי הייתי מציע ללאומי קארד לעבור לנייר ממוחזר או לחלופין להדגיש את החיסכון בחשמל, ולא לזרוק אמירה בעלמא כאילו זהו שירות ידידותי לסביבה.

 

אז מצדי, המנכ"ל היילוויל יכול להמשיך לתפקד כאריה של נייר בתיבת הדואר שלי. אותי הוא לא שכנע.

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

תגובות

  • כרמל   ביום 10 ביוני 2007 בשעה 9:35

    כלקוחת לאומי כארד מעולם לא שמעתי על השירות הזה. מהסיבה שאני בכלל אל פותחת את הניירת הפרסומית שלהם כבר שנים בגלל שאני עושה מה שאני צריכה רק באינטרנט. אני בטוחה שיש עוד אנשים כמוני שלא שמעו על העניין רק בגלל שהם כבר מזמן לא נוגעים בנייר ורואים את כל המידע שהם צריכים מתי שהם צריכים ברשת.

  • שרון   ביום 10 ביוני 2007 בשעה 9:38

    למערכת של לאומי קארד.
    מה שמחזק את הטענה כשאנו ממוקדי מטרה ברשת אנו מתעלמים מכול מה שמסביב.
    וכשאת בדרך לבדוק את מצב החשבון את מתעלמת מכל הטקסט מסביב.
    דבר חשוב המבצע הגיע במייל , גם מהמיילים את מתעלמת?

  • עמי   ביום 10 ביוני 2007 בשעה 12:44

    הם ממש חוצפנים. רוצים לחסוך בעלויות, להפקיע מהצרכן את אפשרות המעקב הנוחה בהארד קופי, ועוד קוראים לזה מבצע.
    העניין הוא לא מה הם מציעים, אם כי ברור שזה מאוד עלוב, אלא בכלל ההצגה של תוכנית הייעול/חיסכון שלהם כ"מבצע" ללקוח. הם יחסכו מיליונים, ואנחנו נחסוך שמונה שקלים (רק בהתחלה, אח"כ תסמכו עליהם שהם יחיבו אותנו גם על השרות הנפלא הזה, שעולה להם גרושים וחוסך להם מיליונים.

  • שרון   ביום 10 ביוני 2007 בשעה 15:55

    תחסוך 4 שקלים. הם צריכים להתפרנס ממשהו.
    וזה כל כך נכון החיסכון שלהם מוצג כמבצע ללקוח

  • רון   ביום 11 ביוני 2007 בשעה 13:23

    כלומר, אם לדוגמה היו מציעים לי מבצע:
    "שלם שקל, קבל חמישה שקלים", לא מבצע שווה? למרות שמדובר רק בארבעה שקלים?

    לא הבנתי מה מונח בצד השני של המאזניים…
    בשביל מה אתה צריך לקבל את זה מודפס בדואר, כשאתה ממילא מנהל את רוב העניינים דרך המחשב. בשביל ה"דווקא"?

    והקישור בין זה ובין צריכת החשמל נראה לי קצת תלוש… כאילו שאם הם ימשיכו לשלוח לך בדואר אז אתה לא תדליק את המחשב שלך, והם יוכלו להיפטר סוףסוף מחוות השרתים שלהם…

    בקיצור, לי זה נשמע אחלה – גם בלי מבצע. ואם יש כבר מבצע, אז למה לא?

  • שרון   ביום 12 ביוני 2007 בשעה 10:08

    הבעיה שהחברה מהר מאוד תפשוט את הרגל.
    הצד השני הוא האמון – הרי החברות האלה עובדות בשיטת הסלאמי ובסופו של דבר הלקוח נשאר קרח מכאן ומכאן.

    אמשיך להדליק את המחשב רק שלא יציגו את זה תחת האצטלה של חסכון בחשמל. והם מצידם לתמוך בשיורת כזה קרוב לוודאי יצטרכו לתגבר את מערך השרתים שלהם.

  • אלמוני   ביום 13 ביוני 2007 בשעה 1:04

    גם נותנים את השירות חינם וגם מתנת הצטרפות וגם לא טוב….ישראלים מה לעשות

  • כרמל   ביום 13 ביוני 2007 בשעה 9:08

    כנראה משפיע על אתר הבנק גם כן. ומעולם אל קיבלתי מהם מייל.

  • one of the crowd   ביום 25 ביולי 2007 בשעה 15:34

    אני לא הצרפתי למבצע, למרות שאני משתמש אינטרנט כבד, מסיבה פשוטה : לוותר על הנייר לגמרי יהפוך אותי לקהל שבוי של אתר האינטרנט\פרסומות שלהם, ואני מאמין שזו הכוונה המשנית שלהם . וההטבה שלאומי-קארד נותנים פשוט לא שווה את זה. אם הייתה להם רצון אמיתי לחסכון בנייר\כסף הם היו מספקים ממשק פשוט לתוכנה (OFX, QIF לדוגמה) שיאפשר הורדה פשוטה של אינפורמציה ללא צורך להתחבר לאתר. במקרה כזה הייתי מתחבר גם ללא ההטבה המצחיקה שלהם.

  • שרון   ביום 26 ביולי 2007 בשעה 10:50

    התלות בכל הפרסומות שלהם.
    אמנם אתה מקבל אותם גם בנייר, אבל העין כבר עיוורת להן

  • יעקב משם   ביום 29 ביולי 2007 בשעה 11:35

    כמה זמן הדוחות האלו יהיו זמינים לצפיה ללא תשלום.

    כיום בבנק אפשר לראות כמה חודשים אחורה את דף החשבון, אם אתה רוצה לראות דף משנה שעברה צריך לשלם!

  • שרון   ביום 29 ביולי 2007 בשעה 11:38

    וליצור הכנסה נוספת

  • שלומי   ביום 28 בדצמבר 2007 בשעה 14:58

    אז אני גם לקוחה של לאומי קארד, ואגב בדקתי ואת הדפים אפשר להדפיס עד שנה וחצי אחורה וגם אני לקוחה של חברת סלולר שבה יש את השירות הזה גם ולא רק שהם לא נותנים הטבות, הם אומרים כי יש להם שירות באטר וניתן להצטרף, ברגע שמסרתי לנציגה של אותה חברת סלולר שאני אבדוק את הנושא מיידית הוסירה אותי מקבלת דפי פירוט בדואר, זה חוצפה!

פרסם תגובה

שדות נדרשים מסומנים *

*

*