הוודו של YES

יש לי קרוב משפחה שבטוח שטלוויזיה היא מקור כל הצרות בעולמנו. משום כך הוא ואשתו חוסכים את הנזק הזה מהילדים שלהם. אין להם כבלים, וערוץ 1 ו-2 בקושי נקלטים במצפה ההררי שבו הם מתגוררים. אתם יכולים רק לנחש מה הילדים ששים לעשות כשהם מגיעים לביקור אצל הקרובים.
אצלנו, לעומת זאת, אודה ולא אבוש, לטלוויזיה יש מקום מרכזי בבית. אני אוהב טלוויזיה, וצופה מושבע של סדרות רבות. בין החביבות עליי בימים אלו נמצאות "נמלטים", "האנטומיה של גריי",  "עקרות בית נואשות", מרבית סדרות הריאליטי וגולת הכותרת כמובן הסדרות הבריטיות, שכרגע אין חדשות בנמצא.
ומאחר וכל בני הבית חובבי צפייה, הצטיידנו במכשיר ששינה את הדרך בה אנו צופים בטלוויזיה-  YES MAX .
 
ואכן, כדברי הפרסומת "לראות טלוויזיה בזמן שלך", התחלנו ליהנות מהסדרות בזמן שנראה לנו.  המכשיר פשוט לתפעול, אינטואיטיבי, רק מה? – יקר.  למרות מחירו הגבוה, אני חושב שהוא שווה את מחירו . נכון, יש תוכנות שמאפשרות לעשות את הפעולות שהוא עושה, רק ש"YES" לא משחררים  את לוח השידורים לכול, אלא מצפינה אותם. וכידוע לכם, על נוחות משלמים. מזכיר לכם דיון על קוד פתוח?!?
בסוף השבוע האחרון "YES" שידרגו את התוכנה והוסיפו עוד כמה פיצ'רים נחמדים, כמו הקלטת סדרות והקלטה של 2 תכניות במקביל  – שדרוג ראוי.
בלי לשאול אותנו שדרגו, פשוט שלחו לנו הודעה. מה יכול להיות יותר טוב מזה?
מסתבר שיותר טוב יכול להיות, אבל גם יותר גרוע, כמו שאומר איה חמורו של פו: ביום שישי בערב שמנו לב כי 150 שעות הקלטה שהיו על המכשיר התאדו כלא היו, קסם גרם להם להתפוגג. בירור קצר בין בני הבית העלה כי אף אחד לא "ניקה" את המכשיר". מחלקת שירות הלקוחות של YES השיבה את פנינו ריקם. הם, לדבריהם לא שמעו על הבעיה הזו, אבל הם ירשמו לעצמם הצעה לשדרוג  – הוספה של פונקצית שחזור.
כל המידע שנאגר במכשיר נעלם. נכון, אלה התכנים שלהם, זה לא משהו שאני בניתי, ובכל זאת, בשביל מה ישבנו והכנו לנו לוח שידורים אישי? אנחנו, שיש לנו הרבה פחות תכנים ומרוויחים מזה הרבה פחות כסף, לא מעלים בדעתנו להגיע למצב ששדרוג ימחק נתונים. זה אלף-בית, לא? כל הצעדים שאנחנו נוקטים על מנת לשמור על המידע שאגור במערכות שלנו – גיבוי יום יומי, שמירת גרסאות ועוד כהנה וכהנה פעילויות. אלמנטרי, ווטסון?
חשבתי שהתשובה אמורה להיות YES.

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

תגובות

  • בועז   ביום 24 ביולי 2006 בשעה 12:01

    זו הקללה של העולם הדיגיטלי.

    הופס!
    וכל מה שהיה, איננו. התאדה, התפייד, נגוז. חמק ונעלם כאשליה שמעולם לא היתה ממשית באמת.

    אנשים מאבדים מוזיקה שהם מקליטים, בגלל באג מסתורי, מאבדים 3 שנים של כתיבת דוקטורט בגלל גיבוי שעלה בתוהו, הולך להם חצי ספר בגלל
    SAVE שלא נעשה בזמן ואל-פסק שלא נרכש כשהיה צריך, או דיסק-און-קי דפוק…

    כל הצעדים שאנחנו נוקטים כדי לשמור על מידע שאגור במערכות שלנו לא יעזור. תמיד יהיה סדק דרכו ניתן יהיה למידע הזה לחמוק ולהיעלם

  • שרון גרינברג   ביום 24 ביולי 2006 בשעה 12:30

    אני מאמין שהכול תלוי בתפעול נכון.
    יש מצבים שאנו עושים פעולות נמהרות אבל כל הפעולות שתיארת הן מעשי ידי אדם – לאו דווקא זה שביצע את הפעולה האחרונה. תמיד תהיה איזו תקלה שמשיהו לא צפה אותה מראש.

    אגב, גם אנחנו לא מחוסנים – אחד המתכנתים הציב הודעה – תקלה לא צפויה. ופתאום שמנו לב כי היא מופיעה יותר מדי פעמים. ואחר כך פ]ותחה מערכת שלמה של הודעות שגיאה עם תיעוד שלהן.
    ועדיין התקלה לא נעלמה.
    מה שאומר שהכול עניין של השקעת זמן ומשאבים.

    אותי מפחיד לקרוא משפט כמו שכתבת "תמיד יהיה סדק דרכו ניתן יהיה למידע הזה לחמוק ולהיעלם
    ". הוא מכניס אותנו למצב של חוסר שליטה מדאיג.

  • יעל ישראל   ביום 24 ביולי 2006 בשעה 16:07

    בדיוק בגלל זה, בעלי פוביות מחשב ותוכנה כמוני, לא קונים את יס מקס. אתם, ששוחים על גלי הטכנולוגיה כמו תינוקות שזה עתה נולדו ושוחים 10, יכולים עוד להרשות לעצמכם את הלוקסוס של להזדעזע מהמקרה הנורא של איבוד חומר. אני, אהבלית מחשבים ותוכנות מצויה, נבהלת על עמקי נפשי השקועה בפובית טכנולוגיה. אני מניחה שאנשים כמוני הם הרוב, והצרות שלכם נראות לנו כמו צרות של עשירים.
    גם אני מתה על טלוויזיה, אז כמו בעידן הדינוזאורים, אני פשוט צופה במה שאני רוצה בזמן אמת. ומה שלא הספקתי, ממילא הטלוויזיה מלאה בשידורים חוזרים. איזה פתרון פשוט לאהבלים.

  • שרון גרינברג   ביום 25 ביולי 2006 בשעה 11:04

    כמו שנאמר, כולה תוכניות טלוויזיה.
    כשקרס הדיסק הקשיח של המחשב ועימו אלפי תמונות מהשנים האחרונות – עושים מאמץ גדול כדי להציל אותן, למרות שיש גיבוי בדיסקים כאלה ואחרים.
    ולגבי הטלוויזיה בזמן שלך – את לא מבינה עד כמה סדר היום שלך שונה כשאתה "לא מחכה" לתוכניות שלך.

פרסם תגובה

שדות נדרשים מסומנים *

*

*