אפל עושה סיבוב 2 בישראל – האם הפודקאסטים יתפסו בישראל?

אחד הטרנדים שהולכים וצוברים תאוצה הוא שילוב וידיאו בחינוך. היום כבר יש דוגמות רבות לתיעוד שיעורים והעלאתם לרשת. בברקלי לדוגמה מצלמים באופן שיטתי קורסים  שלמים ומעלים אותם ליוטיוב.

 


הרצאה של סרגיי ברין בברקלי

 

בעיות שצריך לפתור

יש כאן כמה סוגיות שכדאי לתת עליהן את הדעת, כמו זכויות היוצרים של תוכן הקורסים, והדרך שבה יש להעביר את התכנים הללו – האורך האופטימלי של הקלטה שמעלים לאינטרנט, והיבטים ספציפיים לכל קורס.

 

אני מאמין כי התחום בשל עכשיו לכניסה לחינוך, ולפיכך אני מחפש  מוצרים שיתנו פתרון אוטומטי ופשוט. בכנס מו"ח (מחשבים וחינוך) השנה הדגים ד"ר אורן צוקרמן את תוכנת Scratch. את ההגדרות שהציבו מפתחי התוכנה הוא תיאר במשפט שמאז אני אוהב

לצטט: "low floor and high ceiling", כלומר לאפשר כניסה חלקה כמעט ללא  מגבלות, ואפשרויות שימוש גדולות ומגוונות.

 

במה יועיל וידאו לבית הספר?

השימוש שאני צופה לווידיאו הוא בכמה אופנים:

1.   הדרך ה"המסורתית" – באמצעות המחשב.

2.   הדרך היותר זמינה ושתתחיל לתפוס תאוצה – מכשירים ניידים דוגמת אייפוד ו…טלפון סלולארי.  הטלפון הסלולארי הוא המכשיר הנפוץ ביותר בידי התלמידים. אם נמצא את הדרך שתאפשר שימוש באמצעותו – ללא עלויות נוספות לתלמיד – אני מעריך כי הצריכה של וידאו בתחום החינוך תהיה גדולה ומשמעותית.

 

פודקאסטים

חברת idigital עושה בימים אלו מאמצים גדולים להחדיר את מוצרי חברת אפל.

במסגרת המאמצים הללו נחשפתי לטכנולוגיות צד השרת של apple בדמות שרת הפודקאסטים. היתרון הגדול שאני מזהה עד עכשיו הוא שזהו מוצר מדף שנותן פתרון מקצה לקצה בכל הקשור לפודקאסטים.

 

podcasts server

תמונת מסך מתוך מערכת הניהול של שרת הפודקאסטים

 

בהקשר זה חשוב לי לקבל תהליך אוטומטי לחלוטין, שאינו זקוק לעריכה  ומאפשר למעשה יצירת מאסה של שיעורים מוקלטים, שתהיה זמינה בתוך זמן קצר באינטרנט.

 

כמו כן חשוב שהמקליט של השיעור יוכל בדרך פשוטה להתחיל להקליט, ועם סיום ההקלטה התוכן יועלה לאינטרנט ויופץ למקומות המתאימים שהוגדרו מראש.

 

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

תגובות

  • אמיר   ביום 11 במאי 2008 בשעה 11:19

    זה לא בדיוק אותו הדבר אבל תכנס לאתר של הטלוויזיה החברתית
    אין לי כוח להוסיף קישור

  • נדב   ביום 12 במאי 2008 בשעה 0:05

    כייף גדול לדבר על היכולות אבל הצד המעשי קצת קשה לביצוע ובעיקר בגלל קשיים שהם אינם טכנולוגיים.

    קיימים מגוון מכשירים פשוטים המסוגלים להקליט שיעור או כיתה בפעולה ומגוון רב יותר של אתרים המוכנים לאחסן את החומרים די בקלות.
    אני מתבסס על עדות לכך מהתבוננות על תלמידים ומורים בפעולה ולא על הניסיון שלי !

    אך עדיין הבעיה הרצינית היא שיתוף הפעולה מצד המורים, ההסכמה לחשיפה, זכויות היוצרים, אישור של משרד החינוך, עריכה איכותית של חומר פדגוגי, הכוונה חצי/מקצועית מה כדי להקליט ומה צריך…

    אני אפילו לא חושב שצריך שרת מיוחד.
    אגב, מזכיר לי : icast.co.il

    אם יש צורך אצרף דוגמאות של סרטוני תלמידים ומורים אך אני חושב שאתה (שרון) כבר מכיר אותן 🙂

  • חיים   ביום 12 במאי 2008 בשעה 8:41

    האם אנחנו לא מוסיפים כוח לגולם שיקום (או כבר קם) על יוצרו?
    אנחנו מדברים על הכנסת טכנולוגיה למערכת שבסיסה הוא חינוך ובחינוך הטכנולוגיה היא רק האמצעי. פודקאסטים כמו גם טכנולוגיות נוספות רק מרחיקות את המגע האנושי שיש בחינוך ושלדעת רבים הוא העיקר בחינוך.
    הצעד הבא יהיה להסיר את הכותרת "חינוך" ולקרוא לה "הקניית ידע" כאשר את הגורם האנושי אנחנו מאבדים (ולזה כולם יסכימו שאנחנו כבר במהלך קריסתי שכזה).
    צריך מאד להיזהר שטכנולוגיות כאלו לא יחליפו את המורה האנושי אלא רק יוסיפו לו (תיגבור, בזמני השבתת ביה"ס, וכדו').

  • שרון   ביום 12 במאי 2008 בשעה 17:00

    אמיר – מכיר את האתר. ובכל זאתאני מדבר על משהו שונה במקצת והתאמתו לסלולר.
    נדב- שיתוף פעולה אכן נחוץ, מצד שני נדרשת פעילות מערכתית . כבר היום חסרים בפריפרייה מורים טובים לאנגלית. נכון, אפשר להתחיל לייבא מהודו, אולם עדיין הטכנולוגיה יכולה לסייע.
    חיים – חיים – לא אמרתי שזה במקום. אלא בנוסף. אני מאוד מאמין בתיאוריית הזנב הארוך בחינוך – ולמה הכוונה – היכולת להתאים לכל אחד את שיטת הלימוד המועדפת עליו, הטכנולוגיה כאן יכולה לעשות שירות רב בנושא.
    יש הבדל בין חינוך לבין לימוד – אנחנו נמצאים בעידן שבו עלינו ללמוד כל הזמן.

פרסם תגובה

שדות נדרשים מסומנים *

*

*