האם הגולשים מאמינים לבלוגרים?

ב-16 בנובמבר ייערך כנס וורדקאמפ 2008.

 

 

 

אני ארצה על אמינות נתפסת של בלוגים מתוך סדרת מחקרים שנערכו בשנתיים האחרונות. נעמוד על טיב האמון שרוחשים המשתמשים להמלצות שניתנות בסוגים השונים של בלוגים. למחקרים האלה נחשפתי במסגרת המחקר שאני עורך בנושא בלוגים באוניברסיטת בר אילן.

נקודות נוספות שאגע בהן בהרצאה:

  • המהפכה שחלה בענף התיירות בעקבות השימוש המסיבי בבלוגים.
  • האמינות הנתפסת של בלוגים בעיני "מכורים לאקטואליה" לעומת מקורות אחרים של חדשות ומידע.
  • על הסקאלה שבין המלצה אישית בעל פה לבין תקשורת שיווקית – היכן עומדים הבלוגים.
  • מה עובר על קוראי הבלוגים מבחינה מנטלית.
  • מהם היחסים המתקיימים בין בלוגרים באופן גלוי ובאופן סמוי.
  • האם הבלוג יזכה אי פעם לאמינות שמיוחסת היום להמלצה המסורתית בעל פה?
פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

תגובות

  • ASI   ביום 2 בנובמבר 2008 בשעה 9:31

    גולשים מאמינים לבלוגרים הרבה יותר מלעיתונות הכתובה, זה מאוד פשוט כל התורה על רגל אחת:
    מי שכותב מהמקום האישי שלו, לא מכסח אחרים, לא שופט אנשים, ומשתדל להכניס את טביעת האישיות שלו לתוך הבלוג – תהיה כלפיו ואליו יחס מכובד.
    הגולשים מאמינים יותר לבלוגרים מאשר לעיתונאים
    ולעיתונות המניפולטיבית, חוץ מזה שאין פה שאלה של מאמינים או לא, השאלה היא אחרת משום שבלוגרים לא מעבירים מידע, הם מעבירים את המידע דרך האישיות שלהם, ופה כבר אין שאלה של אמונה, אלא שאלה של איזו אישיות פופולרית יותר ואיזו פחות. לא מדובר בתוכן אלא באישיות .
    לא מעט בלוגרים מתחנפים ומתעסקים בנושאים פופולריים ומכאן שהם זוכים לחנופה הדדית.

  • שרון   ביום 3 בנובמבר 2008 בשעה 17:17

    ותתפלא, הם לא זוכים לציונים גבוהים בנושא הוגנות.
    למרות זאת הם זוכים בציונים גבוהים בנושא אמינות
    .
    ועדיין, היום בלוגרים משתתפים בפעילויות שיווקיות אם באופן גלוי ואם באופן סמוי. יש לזה השלכה על האמון שהם מקבלים מקהל הקוראים שלהם.

פרסם תגובה

שדות נדרשים מסומנים *

*

*