הפוסט הנצפה ביותר בבלוג עד היום הוא הפוסט שנקרא – לינוקס (עדיין) לא בבית ספרנו. לפוסט יש נכון לכתיבת שורות אלו 21,452 צפיות. הוא גם עורר סערה בכל מיני מפג
אז מה השתנה מאז ועד היום? – בבתי הספר למעשה לא הרבה, ובעולם הקוד הפתוח לטעמי השתנה הרבה..
בית הספר נשאר אותו מוסד עני וחסר אמצעים, ובעיקר חסר אנ
צרפו למצב העגום שתואר עד עתה גם את מצב המחשוב בבתי הספר: מחשבים מעטים, מיושנים, שנמצאים בעיקר במעבדות המחשבים.
קחו גם את המורים: המטרה העיקרית שלהם בבית הספר התיכון הוא הבגרות, מה שלמעשה מסיר מסדר היום כל אופציה ללימוד כזה או אחר מעבר ל
בנוסף על כך לצערי חלק גדול מהמורים חסרים את הכישורים (הנרכ
ומה בתחום הקוד הפתוח?
בתחום הזה אנו עדים לפריחתן של אפליקציות קוד פתוח בתחום הלמידה. בשבועות האחרונים התקנתי אצלנו להתנסויות שרת Moodle, wordpress mu שמבוסס על בלוגלי של חנית כהן אלעד זלמונס ותום סלע (ממליץ בחום על הסביבה, בעיקר בזכות ה
אני חסיד של חברות קטנות – לתת צ'אנס לחברות בתחילת הדרך ולאפשר להן לצבור לקוחות, תקראו לזה אג'נדה חברתית, אם תרצו. בעולם הקוד הפתוח יש המון חברות קטנות, ובכל זאת הביקוש עולה על ההיצע. זה בא לידי ביטוי במחירים הגבוהים שחברות מבקשות בעבור ה
אפליקציות הקוד הפתוח הגיעו לבשלות הן מבחינת התיעוד הרב היחסית – שנובע בין השאר ממספר גדל והולך של התקנות (ע"ע moodle); והן מבחינת יציבות המערכות והתמיכה שלהן בעברית – דברים שהם מאוד משמעותיים בכל חברה ובעולם, ובבית הספר על אחת כמה וכמה. חשבו רק לרגע על הסיטואציה שכיתה מגיעה למעבדת מחשבים פעם בשבוע, ובדיוק בשעה הזו המערכת אינה זמינה: הכיתה פספסה הן את התוכן, והן את המפגש עם המורה.– נכון, בשביל זה יש אינטרנט, ואפשר להשלים את ה
ומכאן אני מגיע לסייגים של הפעלת תשתיות קוד פתוח בבית הספר בצורה מיטבית.
את האפליקציות יש להפעיל כ
פרסם תגובה