ניצני המהפכה בעולם הספרים

תארו לכם את הסצנה הבאה – אתם נמצאים בחו"ל, ניו זילנד נראה לי מתאים, ואתם שומעים על ספרה החדש של הדס מטס (בקרוב השם הרשמי של הספר). אתם משתוקקים לקרוא את הספר לפני השינה עוד בניו זילנד, כי שמעתם שהספר מצחיק עד דמעות עם סוף מפתיע.

האפשרות הראשונה שעומדת לפניכם היא להזמין את הספר דרך האינטרנט ולחכות שהוא יגיע בדואר מישראל.

האפשרות השנייה היא להיכנס לחנות ספרים שמחזיקה את מכונת ה 1Book של "פסיק" ולבקש מהמוכר את הספר. המכונה תדפיס-תכרוך-תדביק-ותחתוך, ולאחר כ 8 דקות של המתנה תקבלו את הספר של הדס הישר ממכבש הדפוס.

 

במסגרת ההכנות האחרונות להדפסת הספר, חברה יקרה חיברה אותי לאודי זהר מ"פסיק פתרונות" שידפיס כמה עותקים כדי ש"נרגיש" את הספר. וכך הגעתי אל העתיד.

 

מכונת ה 1Book של "פסיק" היא מכונת דפוס לכל דבר – שמוציאה בסוף התהליך ספר שלם. אה, והיא בגודל של מכונת צילום רגילה. השימושים למכונה כזאת הם רבים כיד הדמיון הטובה, והפוטנציאל בשמים.

הדוגמה הבסיסית שאיתה התחלנו היא להגדיל את מלאי הספרים בחנות ספרים ממוצעת (ההיא בניו זילנד) ולהופכו למעשה לכמעט אינסופי. נכון, יש ליצור תחילה את המאגר שיכיל את כל הספרים בעולם, אבל כבר עכשיו יש צעדים ראשונים לגיבוש מאגר כזה.

 

אפשרות אחרת היא להדפיס ספר בהתאמה אישית. למשל ספר של הארי פוטר שאפשר לשלב בתוכו במקום האיורים המקוריים תמונה של הילד שאנו רוכשים בעבורו את הספר במתנה.

 

אפשרות נוספת היא להדפיס את הספר בפורמט אחר – באותיות גדולות לכבדי ראייה, בגודל אחר שיהיה נוח להחזיק את הספר בזמן הקריאה.

 

המהפכה שמכונה כזו יכולה לחולל היא גדולה מאוד, גם בעולם שמרני כמו עולם הספרים.

כיום המכונה בשלב האב-טיפוס, צפוי עוד פיתוח רב, אבל הדמיון והיכולת של אנשי "פסיק" הרשימו אותי מאוד. על כך נאמר: "הראש היהודי ממציא לנו פטנטים".  

http://www.1book.com/  

 

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

תגובות

  • שחר   ביום 21 בספטמבר 2006 בשעה 10:52

    הרעיון עצמו די ישן לדעתי, וכבר קראתי תאור די מלא שלו אי שם בתחילת עידן הדוט קום, אבל העובדה שמשהו כזה אכן עומד לפני מימוש היא מרגשת.

  • אריק בנדק-חביב   ביום 22 בספטמבר 2006 בשעה 7:55

    וברוח הפסימיסטית הנחה עליי עכשיו הם:
    1. הצפה בלתי נסבלת של ספרי גראפומנים. אם עד עכשיו זה עלה כסף, והרבה יחסית להוציא ספר לאור, הרי עכשיו זה רק המכונה + הנייר.
    2. מה יהיה עם העצים שיושמדו לצורך הדפסה אינסופית של ספרים?
    3. זכויות יוצרים?

  • שרון גרינברג   ביום 25 בספטמבר 2006 בשעה 8:53

    שחר, אכן מרגש מאוד לראות איך הדברים עובדים בפועל. הרבה יצירתיות דרושה לזה, ומסתבר שלחברת פסיק יש את זה.

    אריק – זה לא בדיוק המכונה + הנייר. עדיין צריך לעמד את זה, להגיה, ולעצב ואלו עדיין לא פעולות שוות לכל כיס.
    אני רואה את חצי הכוס המלאה – לא עוד הדפסה של מהדורה נוספת של הארי פוטר שתשכב כאבן שאין לה הופכין. אלא הדפסה לפי דרישה.
    זכויות יוצרים? המכונה תגיע אחרי שיפתרו כל הסוגיות בנושא להערכתי. זאת אומרת ללא מאגר מידע מוסדר היא לא תקיים את המטרה הראשונה, עדיין יהיו דברים אחרים שאפשר לעשות איתה לדוגמה הדפסת ספרי הדרכה בארגונים גדולים למשל.

  • מואיז   ביום 26 במאי 2007 בשעה 8:46

    והוא הועלה כבר אלפי פעמים בשנים האחרונות. וכמעט ששום דבר לא זז, כי אמנם הטכנולוגיה הזו מתקדמת מאוד ומתפתחת כל הזמן, אבל שיטת המכירה וההפצה של ספרים נמצא עדיין במאה התשע עשרה. כך שיש פער גדול בטכנולוגיית הדפסה לבין המכירה של ספרים.

    אבל משהו זז, יש מכונה כזאת שנקראת קופיפרינט או משהו דומה שכבר מוקמה באוניברסיטה בארצות הברית והיא מכונה לגמרי אוטומטית שבה קונים ספרים בכרטיס אשראי, הם מוכרים בינתיים ספרים שאין עליהם זכויות

    זה עדיין רחוק מהרעיון של מדפסת כמו זו שאתה מתאר שתהיה מחוברת לאינטרנט ולמאגרי מידע בכל השפות ושדרכה אפשר יהיה לרכוש בכל חנות ספרים כל ספר בכל שפה

    אבל אולי זה יגיע

    חיפוש בגוגל של המילים PRINT ON DEMAND

    מוביל ל 125 מיליון תוצאות

    אז אולי זה אומר משהו.

פרסם תגובה

שדות נדרשים מסומנים *

*

*